مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان استان زنجان در گفت‌وگو با «بسیج» مطرح کرد

مطالبه گری شهروندان نقش مهمی در توسعه و حل مشکلات شهری دارد/واکاوی مشکلات شهروندان زنجانی در قاب دوربین 

زنجان _ مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان استان زنجان با بیان اینکه شهروندان زنجانی افراد مطالبه گری نیستند، گفت:در همین راستا مشکلات احصاء شده شهروندان را در قاب عکس به نمایش گذاشته ام تا در جهت حل مشکلات همراه همشهریانم باشم .
کد خبر: ۹۴۵۳۸۶۲
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

ناصر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه های زندگیم نشان دادن وضعیت نامناسب محل و شرایط زندگی شهروندان زنجانی است،گفت:ایده ای که در خصوص احصاء مشکلات در مناطق محروم و کم برخوردار به نظرم رسید این بود که مشکلات محلات را در قاب دوربین به صورت تصویری بیان کنم. 

 

مطالبه گری شهروندان نقش مهمی در توسعه و حل مشکلات شهری دارد/واکاوی مشکلات شهروندان زنجانی در قاب دوربین 

 

 

 

محمدی با بیان اینکه تا کنون مشکلات 8 منطقه را در  قالب عکاسی احصاء کرده ام،تصریح کرد:اولین محله منطقه فاطمیه بود که ابتدا با اهالی منطقه در خصوص مشکلات صحبت کردم سپس به مناطق مدنظر رفته  و عکس تهیه شد. 

 

 

 

مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان استان زنجان با بیان اینکه اطلاع رسانی در خصوص مشکلات شهروندان از وظایف بنده به عنوان عکاس است، تاکید کرد:پیگیری و نشان دادن مشکلات شهروندان به نفع اهالی مناطق است. 

 

 

 

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان از مشکلات در سطح شهر اطلاع ندارند،بیان کرد:این وظیفه ما است که از طرق مختلف مشکلات را واکاوی و مسئولین را در جریان قرار دهیم. 

 

 

 

مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان استان زنجان گفت:هدف بنده از این طرح انعکاس مشکلات شهروندان است و نه قضاوت میکنم و نه رای می دهیم و نه حکم صادر می کنیم و فقط وظیفه هنرمند ارائه مشکلات و احصاء و اطلاع رسانی آن به مسئولان مربوطه است. 

 

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه از سال 98 این طرح را آغاز کرده ام، عنوان کرد: امید است اصحاب رسانه و مسئولان مربوطه  با پیگیری های مستمر و مداوم این مشکلات را بصورت گسترده نشر دهند تا شاهد شرایط مطلوب در بین شهروندان باشیم‌. 

 

 

 

وی یکی از مشکلات این طرح را  ارزیابی خروجی کار نام برد و گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب  نیاز به پیگیری و همکاری است. 

 

 

 

این مسئول ابراز کرد:برخی از مشکلات موجود عدم مطالبه گری شهروندان از مسئولین است. 

 

 

 

محمدی با بیان اینکه موضوع فرهنگ سازی امروزه مهمترین مسئله است، اذعان کرد:تا زمانی که عمل و رویکرد فرهنگی صورت نگیرد مشکلات حل نخواهد شد. 

 

 

 

وی تصریح کرد:برای فرهنگ سازی در جامعه  باید از ابزارهای فرهنگی همچون سینما، عکس، پوستر و مستند سازی و… استفاده کرد. 

 

 

 

مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از مشکلات و مسائل اقتصادی ریشه در  فرهنگ دارد، اظهار داشت:فرهنگ سازی در زمینه های مختلف مانند مصرف بهینه از آب، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، نظافت شهری، تفکیک زباله و جلوگیری از دورریز نان نیاز به فرهنگسازی دارد و اگر این اتفاق صورت بگیرد  قاعدتا خود شهروندان تمام قوانین و شرایط را رعایت می کنند.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه جوامعی که از لحاظ فرهنگی غنی هستند با مشکلات اقتصادی کمتری مواجه می شوند، تصریح کرد:متاسفانه در استان زنجان به این موضوع توجه ویژه ای نمی شود. 

 

 

 

 

محمدی در پایان یادآور شد:اطلاع  از وضعیت و مشکلات هم نوعان و کمک به حل آن از وظایف هر شهروند است و امیدوارم  با ارائه مشکلات احصاء شده در قاب عکس بتوانم در حل مشکلات همشهریانم قدمی برداشته باشم .

 

 

 

ارسال نظرات